We kennen het allemaal wel, je plaatst een leuke post over je bedrijf of instantie en dan krijg je zo’n zolderkamerterrorist in de reacties. Voor de mensen die niet weten wat een zolderkamerterrorist is even een kleine uitleg; dat zijn van die mensen die de hele dag niets beters te doen hebben dan op hun zolderkamer de meest irritante, walgelijke onzin over de sociale media platformen te verspreiden. Hun zure azijn reacties spreiden zich als een olievlek uit over de verschillende pagina’s.

Maar wat doe je nu aan deze helden op sokken? Nou als ze echt te ver gaan en bijvoorbeeld scheldwoorden gebruiken die niet door de beugel kunnen, of bedreigingen uiten naar jou of je personeel dan is het simpel. Reactie verwijderen en deze idioot blokkeren, dat moet je gewoon niet tolereren. Van niemand niet.

Maar wat doe je nu als het bijvoorbeeld niet te ver gaat maar simpelweg een klacht niet waar is. Het zal je bijvoorbeeld verbazen hoeveel mensen klachten over bijvoorbeeld een camping online slingeren terwijl ze er in werkelijkheid nog nooit zijn geweest.

In zo’n geval kun je het beste met bewijs, zoals foto’s, aan andere gaste en klanten laten zien dat het niet waar is. Mocht je hier nou helemaal geen zin in hebben dan heb ik nog een snellere oplossing: je verbergt de reactie gewoon! Je doet dit door op de reactie te klikken en vervolgens de knop ‘reactie verbergen’. Diegene die het dan geschreven heeft ziet niet dat jij het verborgen hebt en de andere mensen (behalve de vrienden van deze zolderkamerterrorist) zien de reactie niet meer.

En zo is iedereen blij en tevreden in de sociale media wereld!

Tot volgende week!

//Hielke